Vårt fokus är att underlätta för dig som soloprenör och småföretagare så du kan fokusera på din kärnverksamhet och få tid till annat.
Som företagare har man visioner, mål och drömmar.
Man lägger ner sin själ och all sin tid på det man älskar men som företagare så tillkommer mycket administration, ekonomi och marknadsföring som man kanske varken har intresse, tid eller kunskap till och som då blir en tids- och energitjuv och som skapar stress och oro.

Jag heter Tina Henriksson och mitt fokus är att frigöra tid för dig så du kan fokusera på sånt som tar ditt företag framåt.
Då jag också är egenföretagare så står jag för mina egna kostnader och du behöver inte ta dig an ansvaret med att anställa mig.

Jag strävar efter att vara så digital och platsoberoende som möjligt vilket betyder att du inte behöver stå för varken kontorsplats eller utrustning och du anlitar mig antingen på timme för enstaka projekt eller på ett löpande avtal, helt beroende på hur era behov ser ut.

Min bakgrund

Mitt yrkesverksamma liv började på Fårö. Mitt älskade Fårö.
1991 – efter första året på ekonomisk linje på gymnasiet – fick jag mitt första sommarjobb på Fårö kursgårds ”expedition” som det hette inom försvaret då. Där skötte jag alla administrativa & ekonomiska uppgifter för kursdeltagarna och var behjälplig med frågor kring boendet, vad man kunde göra på Fårö, anordnade aktiviteter och agerade lekledare.
Jag var 15 år och det skulle bli åtta underbara somrar och jag fick en fantastisk start in i yrkeslivet genom detta första sommarjobb och kände att jag genast hittat rätt.

Efter gymnasiet blev det en turismutbildning i Linköping och därefter en reseledarutbildning med anställning på Rhodos och Fuerteventura. Efter två lärorika säsonger tog jag mig tillbaka till Gotland igen innan det var dags för Stockholm och 3 år som administratör och koordinator på ett konsultbolag inom it -säkerhet. Kontoret hade ungefär 30 anställda och jag utarbetade rutiner för post, inköp, larm och lokaler. Hade totalansvaret för telefonin och skötte all kontakt med hyresvärd och leverantörer, hanterade ombyggnader och  flyttar. Upprättade kontorsbudget och skötte alla på ett kontor förekommande arbetsuppgifter.
Kontorets motto var ”att ha kul” på jobbet och en viktig del var att planera och organisera aktiviteter för personalen.

Efter 3 år så blev företaget uppköpta och min roll ”försvann” och mina nya uppgifter var att orientera gruppens medarbetare om trender och analyser inom informationssäkerhets-området. Strax därefter, våren 2001 så åkte jag utomlands för ett år.

Väl tillbaka på Gotland så jobbade jag sommaren 2002 som servitris på en restaurang på Fårö. Det visade sig snart att jag hade kompetenser som att sätta schema och leda övrig personal så jag blev serveringsansvarig.

Under 2003-2007 så arbetade jag som arbetsledare och sedan också som restaurangchef med ansvar för 15 anställda, dagliga rutiner, planering av menyer och scheman och inköp. Planering och genomförande av grupper och konferenser. Jag hade även ansvar för bokföringen, reskontran, fakturering och in – och utbetalningar. Under den här perioden träffade jag även min dåvarande man, flyttade till hus, fick en dotter och var mammaledig.

Under 2008 gjorde jag ett gästspel i Visby. Där arbetade med ekonomiadministrationen och kundsupport, men trivdes inte riktigt och ordnade istället så att jag fick jobba som receptionist och bokningsansvarig på Sudersand Resort på året runt basis. Jag skötte reception, butiken, alla bokningar och anläggningens marknadsföring såsom hemsida och trycksaker bland annat.

Då bolaget var inne i en stor expansiv fas så blev arbetsbördan allt tyngre och då jag alltid varit en  flitig och arbetsvillig person så jobbade jag mer än vad som var hälsosamt.  Det slutade med att jag i oktober 2012 sa tack och hoppade på ett vikariat som ekonomiassistent hos en av Visbys grossister. Där blev jag kvar under 4 år där jag efter 2 år gick ner till 60% för att driva butik på Fårö parallellt med att jag ensam ansvarade för hela bolagets ekonomiadministration.

Jag älskade att driva eget, hade saknat de dagliga kundrelationerna och variationen av arbetsuppgifter kändes rätt men då blev det en ny anställning inom redovisning och ekonomiadministration, denna gång på ett snickeri i Visby. Även där gick jag in med full kraft och byggde upp rutiner och skötte all ekonomi och administration.

Efter ett tufft sista halvår så är tanken nu att stå på egna ben. Jag vill assistera småföretagare med administration och ekonomi och dra nytta av min administrativa erfarenheter och samtidigt underlätta företagarna i deras vardag så dem kan fokusera på att göra affärer.

Välkommen in till mig!