Om oss

Vem är Assistina?

Det är jag som är Tina och jag är ekonomiassistent…. 🙂

Jag driver Assistina Företagarservice sedan augusti 2020, där jag hjälper företagare med deras bokföring och administration. Har 20 års erfarenhet inom administration, ekonomi & kundservice inom olika branscher och har kunder inom hälsa & friskvård, marknadsföring & IT samt bygg & måleri!

Jag sköter allt som rör företagets redovisning, från den löpnande bokföringen, moms & skatterapporteringen och avslutar med bokslut och deklarationer. Jag har  även många års erfarenhet av alla typer av företagsadministration, så om inte tiden räcker till kanske jag kan hjälpa till även där!

Assistina erbjuder dig digitala och smidiga lösningar, är engagerade i dig och din business och vi blir en del av din företagsresa. 

redovisningskonsult, assistina, Tina

Hur jobbar vi?

Fortnox Byrå

Som byrå använder vi Fortnox där vi har alla våra kunder som vi har helhetsuppdrag för. Om du sköter bokföringen själv och vill ta hjälp av oss för avstämningar eller bokslut spelar det ingen roll vilket program du använder men vi har även erfarenhet av Visma, Bokio och InBooks.

Digitalt flöde

Vi strävar efter att få till ett helt digitalt flöde när det kommer till dokumenthanteringen i Assistina´s.
Det innbeär att i den mån det går så tar vi emot alla underlag digitalt. Detta genom att det antingen går in i Fortnox direkt eller att vi delar en molnbaserad företagsakt där ni sparar ner alla era underlag som jag kan ladda upp i Fortnox.
Vi jobbar med Google Drive, OneDrive och Dropbox för molnbaserade mappar.

Vi använder oss även av digital signering och digital inlämning till Bolagsverket när det kommer till Årsredovisningar & inkomsdeklarationer.

Integrationer & åtkomst

För ett så smidigt och effektivt samarbete som möjligt så rekommenderar vi kunden att ha en integration mellan er bank och Fortnox. Vi som konsult skall även ha läsarbehörighet på företagets konton. Har du en mindre verksamhet med färre antalet transaktioner så räcker det med att har läsarbehörighet. Om vi endast får tillgång till transaktioner via pdf som ni tillhandahåller så ökar risken för att all information inte kommer oss tillhanda.
För att vi skall kunna sköta vårt uppdrag behöver vi ha tillgång till ditt skattekonto hos skatteverket.se.
Används andra separata program såsom Stripe, iZettle underlättar det att vi har behörigheter även till dessa program.

Kommunikation

Vi kommunicerar via mail när vi skickar ut betalningssammanställningar, betalfiler och annan rapportering. Det är därför viktigt att ni har koll på mailen!